كابل ابزار دقيق نسوز سيليكونی

آگر سیلیکون تولید کننده انواع کابل ابزار دقیق نسوز سیلیکونی

<< به دلیل نوسانات قیمت، جهت استعلام قیمت سیم و کابل سیلیکونی تماس بگیرید >>

كابل ابزار دقيق نسوز سيليكونی​

کابل ابزار دقیق سیلیکونی که به عنوان فرمان سیلیکونی هم شناخته میشود از کاربردی ترین مدل های کابل نسوز سیلیکونی است که جهت کنترل و افزایش دقت عملکرد سیستم استفاده می‌شوند. این کابل‌ها در انواع مختلف، از جمله شیلددار، آرموردار، اسکرین دار، افشان، نیمه‌افشان و مفتول، تولید می‌شوند. 

کابل های ابزار دقیق سیلیکونی برای کاربردهایی که ولتاژ و جریان پایینی دارند، به کار می‌روند؛ بنابراین معمولاً در سطوح مقطع کوچک تولید می‌شوند و تعداد رشته‌های سیم آن‌ها می‌تواند از 2 تا 61 و تعداد زوج آن‌ها می‌تواند از 2 تا 50 باشد. روکش این کابل‌های سیلیکونی، که به عنوان کابل سیلیکونی ابزار دقیق (یا کابل فرمان سیلیکونی) شناخته می‌شود همانند سایر مدل های کابل و سیم نسوز سیلیکونی، به گونه ایست که برای کاربردهای متعددی طراحی شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت در برابر حرارت و آتش، انعطاف پذیری بالا، استفاده در محیط‌های آبی، کانال‌کشی‌ها، دفن در زمین، سیستم‌های حفاظتی و اتاق‌های فرمان، پل‌های هوایی صنعتی، اتصال اجزا ماشین‌آلات، تابلوهای برق، تسمه‌های نقاله، خطوط تولید برای انتقال سیگنال و آسانسورها و غیره اشاره کرد. 

شیلد زوجی در این کابل‌های ابزار دقیق باعث تضعیف تداخل بین رشته‌های زوجی می‌شود، در حالی که شیلد کلی قادر است آن‌ها را در برابر نویزهای خارجی محافظت کند. این کابل‌ها می‌توانند دارای شیلد زوجی یا کلی باشند، همچنین اسکرین آن‌ها می‌تواند زوجی یا کلی باشد، به طوری که یک یا چند رشته‌ی سیم با مسی قلع اندود شده بر روی هر زوج یا زوج‌های تابیده استفاده می‌شود. 

آگر سیلیکون عرضه کننده انواع سیم و کابل سیلیکونی و کابل اعلام حریق با بهترین قیمت در بازار لاله زار تهران است.

کابل‌های سیلیکونی ابزار دقیق کابل‌های تک یا چند جفت/سه‌گانه هستند که برای حمل سیگنال طراحی شده‌اند. آن‌ها برای اتصال ابزارها و تجهیزات الکتریکی، به ویژه در کارخانه‌هایی که کنترل فرآیند لازم است، سیگنال‌های تولید شده توسط مبدل‌ها را به پانل‌ها، کنترل‌کننده‌ها و سایر دستگاه‌ها منتقل می‌کنند. پیچش جفت‌ها، میزان تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را از منابع خارجی یا تداخل بین جفت‌های همسایه کاهش می‌دهد. ساختار با جفت محافظ جداگانه معمولاً برای سیگنال‌های آنالوگ و ساخت با سپر کلی فقط برای سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

كابل ابزار دقيق نسوز سيليكونی​

کسب اطلاعات بیشتر

برای کسب اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت روز  انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

کاربرد کابل ابزار دقیق سیلیکونی

در مورد کاربرد کابل های ابزار دقیق باید بگوییم که این کابل‌ها برای انتقال داده‌ها و کنترل فرآیند طراحی شده‌اند و مناسب برای نصب در محیط‌های باز و زیرزمینی هستند. برای انتقال سیگنال‌های دیجیتال و سلونوئیدها، از نوع کلی استفاده می‌شود، در حالی که برای سیگنال‌های آنالوگ، نوع مفرد یا کلی ممکن است به کار گرفته شود، بسته به نیازهای اتصال و ساختمان اتاق‌های کنترل و الکتریکی.

صنایعی که از کابل های ابزار دقیق سیلیکونی استفاده میکنند، عبارتند از : 

  • صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  • تصفیه آب
  • معدن‌کاری
  • و به طور کلی در هر نوع کارخانه‌ای که اتوماسیون فرآیند در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد
کاربرد کابل ابزار دقیق سیلیکونی​

انواع کابل ابزار دقیق

کابل‌های ابزار دقیق به عنوان یکی از اجزای حیاتی صنایع، از سه نوع مختلف تشکیل شده‌اند و عمدتا برای کاربردهای صنعتی به کار می‌روند. این کابل‌ها برای انتقال سیگنال‌های پنوماتیک، الکتریکی و الکترونیکی از ایستگاه کنترل به میدان استفاده می‌شوند. برای ارسال و دریافت هر دو داده، از یک پروتکل مشخص استفاده می‌شود.

کابل برق

این نوع کابل ها کاربردی ترین کابل ها هستند که در تمامی صنایع مورد استفاده قرار میگیرند، معمولا از چند رشته هادی الکتریکی تشکیل میشوند که به واسطه یک غلاف در کنار هم دیگر قرار میگیرند و کاربرد آنها در انتقال جربان الکتریکی است.

کابل کنترل

این نوع کابل ها به منظور انرژی بخشیدن به رله ها، کنتاکتورها، سیستم کنترل و تجهیزات ولتاژ پایین استفاده می شوند و بیشترین کاربرد آنها در اتوماسیون صنعتی است.

کابل سیگنال

کاربرد کابل های سیگنال در انتقال سیگنالهای ولتاژ پایین و RF است که از جمله آنها میتوان به کابل تلفن، کابل فرکانس رادیویی، کامپیوتر و کابل داده اشاره کرد.

به روز شده در : 15 اسفند 1402