سیم نسوز سیلیکونی

آگر سیلیکون تولید کننده انواع سیم سیلیکونی نسوز و سیم روکش سیلیکونی با بهترین قیمت 

<< به دلیل نوسانات قیمت، جهت استعلام قیمت تماس بگیرید >>

سیم نسوز سیلیکونی

سیم نسوز با پوشش PVC

سیم نسوز با پوشش PVC​
  • پایین‌ترین تحمل حرارتی
  • پوشش : PVC
  • دمای کارکرد : زیر ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد 
  • دمای اشتعال :  ۱۸۰ درجه سانتی گراد

سیم نسوز سیلیکونی

سیم نسوز سیلیکونی
  • پوشش : سیلیکونی
  • دمای کارکرد : حدود 200 درجه‌ی سانتی‌گراد 
  • دمای اشتعال :  250 درجه سانتی گراد

سیم دو روکشه نسوز

سیم دو روکشه نسوز
  • دارای رشته های درهم بافته شده‌ی فایبر گلاس
  • پوشش : سیلیکون + فایبرگلاس 
  • دمای کارکرد :  750درجه‌ی سانتی‌گراد 
  • دمای اشتعال :  بالای 750 درجه سانتی گراد
  • سایز : 0.25 تا 16

سیم نسوز سیلیکونی اعلام حریق

سیم نسوز سیلیکون اعلام حریق
  • مناسب  برای سیستم های اعلام و اطفاء حریق 
  • مقاومت در برابر شعله و آتش
  • در هنگام آتش سوزی اجازه می‌دهند مدار به فعالیت خود ادامه دهد

سیم نسوز اعلام حریق

سیم نسوز اعلام حریق
  • مناسب برای انتقال جریان لحظه‌ای با ولتاژ بالا از منبع تغذیه به محفظه‌ی احتراق
  • پوشش : سیلیکون 
  •  مقاومت دمایی بالا 
  • مناسب برای ساخت خودرو، صنایع هوایی و ریلی، صنایع گازسوز و…

سیم نسوز سیلیکونی یکی از انواع سیم‌های مورد استفاده در برق‌کشی است. همان‌طور که از نام این سیم سیلیکونی مشخص است سیم‌های نسوز سیلیکونی از روکش به جنس سیلیکون تشکیل شده‌اند. البته باید گفت اکثر  سیم‌های تولیدی در این زمینه دارای روکش به جنس سیلیکون هستند. سیلیکون نوعی پلاستیک ذوب و فشرده شده است که از ترکیب چندین مواد دیگر به دست میاید.
سیلیکون مقاومت بسیار بالایی داشته و در برابر گرما، سرما و حرارت استقامت خوبی از خود نشان می‌دهد و بر همین اساس برای تولید و ساخت انواع کابل نسوز سیلیکونی و کابل اعلام حریق مورد استفاده قرار میگیرد، اهمیت استفاده از سیم و کابل در صنایع و امور فنی غیر قابل انکار است. نوع کاربرد سیم نسوز ، سیم نسوز سیلیکونی و سیم نسوز اعلام حریق عموماً در صنایع ساختمانی، برق‌کشی، امور صنعتی و کارخانه است. سیم و کابل‌های انتقال‌دهنده دارای انواع و اقسام متفاوتی بوده و بسته به محل استفاده می‌توان از نوع به خصوصی استفاده نمود.

سیم سیلیکونی نسوز

انواع سیم سیلیکونی نسوز

انواع سیم سیلیکونی نسوز تولید شده توسط مجموعه آگر سیلیکون با سطح مقطع های ٠٫١۵میلی متــر مربع تا ٣٠٠میلی متر مربع می باشد .

آگر سیلیکون مصمم است تا با بهــــره گیری از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا تولیــدات متنوع خود را با استانداردهای بین المللی همسو ساخته و ضمن رعایت حقوق مشتریان که به واقـع سرمایه های اصلـــی این شـــــرکت هستند بتواند گام های موثــــری در جهت پیشبرد اعتلاء و ارتقــــــای صنعت برق و تولیدات سیم و کابل مقاوم در برابر حرارت و آتش در کشـور عزیزمـــــان ایران بردارد. تنوع انواع سیم های سیلیکونی در آگر سیلیکون زیاد است به گونه ای که میتواند پاسخ گوی هر نیازی در صنایع مختلف باشد، در ادامه لیست تمامی مدل های سیم نسوز را بررسی خواهیم کرد:

سیم سیلیکونی افشان تک روکش مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی افشان تک روکش مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی افشان دو روکش بافت فایبر گلاس مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی مفتول تک روکش مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی مفتول دو روکش بافت فایبر گلاس مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی مفتولدو روکش بافت فایبر گلاس مقاوم در برابر حرارت

سیم سیلیکونی ٣ لایه افشان وایر تقویتی خودرو

سیم سیلیکونی ٣ لایه افشان وایر تقویتی خودرو

سیم سیلیکونی افشان مقاوم در برابر حرارت

سیم نسوز سیلیکونی SIF

approx weightoverall diameternaminal thickness of msuiationnumber of stranding*singel core diameternumber of cond.*cross section
4.31.90.60.186*80.25*1
82.10.60.186*160.50*1
112.20.60.186*240.75*1
142.50.60.186*321.0*1
192.80.70.227*321.5*1
303.40.80.227*522.5*1
484.20.80.282*564.0*1
715.20.80.282*846.0*1
1207.01.00.388*8010*1
1808.41.00.386*12516*1
29010.31.20.386*19625*1
40011.61.20.386*26635*1
55013.91.40.282*72850*1
75016.01.40.386*57070*1
100018.41.60.386*74095*1
126020.01.60.386*931120*1

کاربرد سیم سیلیکونی

سیم های نسوز سیلیکونی دارای کاربرد گسترده‌ای هستند. در حقیقت باید گفت کاربرد سیم سیلیکونی نسوز بسیار زیاد بوده و تقریباً در هر نقطه‌ای از امور فنی و برق‌کشی از این نوع سیم استفاده می‌شود. با این حال بیشترین استفاده از سیم نسوز در امور صنعتی است. از جمله مهم‌ترین کاربرد سیم‌های نسوز سیلیکونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد سیم سیلیکونی نسوز

کسب اطلاعات بیشتر

برای کسب اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت روز  انواع سیم نسوز و سیم نسوز سیلیکونی با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

مزایا سیم نسوز

مزایا سیم نسوز سیلیکونی​

معایب سیم نسوز سیلیکونی

معایب سیم نسوز سیلیکونی

استاندارد سیم نسوز ​

صنعت ساخت سیم و کابل‌های نسوز به دلیل اهمیت این سیم‌ها در تاسیسات ساختمانی بایستی از استانداردهای خاصی پیروی نماید. این استانداردها شامل استانداردهای داخلی و بین المللی هستند . 

استاندارد ملی ایران برای سیم و کابل نسوز ISIRI  و استاندارد بین المللی در این خصوص موسوم به IEC کار نظارت بر نحوه تولید این سیم‌های ضد حریق را بر عهده دارند، مواردی که تحت نظارت این استانداردها بایستی در تولید سیم‌های نسوز به کار گرفته شود شامل ابعاد فیزیکی و شیمیایی، سایز سطح مقطع سیم، درصد خلوص سیلیکون به کار رفته، میزان تحمل در مقابل کشیدگی، میزان تحمل حرارت و دما، خلوص مس هادی سیم و مواردی از این دست است.

بهترین سیم نسوز ​

سیم‌های نسوز در انواع مختلفی برای کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند این که بهترین نوع سیم نسوز چه سیمی است کاملا بستگی به کاربرد و نوع استفاده از سیم دارد. مثلا سیم‌های نسوز با روکش پی وی سی قابلیت تحمل دمایی‌شان تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد است و نسبت به سایر سیم‌های نسوز از تحمل دمایی پایین‌تری برخوردار هستند، در مقابل سیم‌های نسوز سیلیکونی قادرند تا دمای ۲۰۰-۲۵۰ درجه سانتی گراد را تاب آورند و به دلیل اینکه در تولید این سیم‌ها از پلیمر فاقد هالوژن استفاده شده است میزان گاز سمی متصاعد شده از این سیم‌ها به محیط اطراف کمتر است؛ از این رو در آلودگی محیطی نقش کمتری به این لحاظ ایفا می‌کنند. در بین سیم‌های نسوز، سیم‌های دو روکش‌دار که دارای یک روکش سیلیکونی و یک روکش از فایبرگلاس هستند تا ۷۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند بنابراین قابلیت تحمل دمایی آن‌ها از دو سیم ذکر شده بالاتر است. 
بایستی این نکته را به خاطر داشت که درست است که مقاومت سیم‌های نسوز در برابر حریق بسیار بالاست ولی این به معنی این نخواهد بود که این سیم‌ها هرگز نمی‌سوزند یا آتش نمی‌گیرند بلکه دارای مقاومت و تحمل بالایی در حریق‌ها هستند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سیم‌های نسوز از جنس عایق‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که یکی از انواع این سیم‌های نسوز، سیم‌های نسوز سیلیکونی هستند که در یک عایق به صورت روکش از جنس سیلیکون قرار داده شده‌اند و قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا را دارا هستند.
دسته‌ی دیگر سیم‌های نسوز که کاربری خاص خود را دارند، سیم‌های مختص سیستم‌های اعلام حریق هستند؛ سیم‌ها و مدارهایی که وظیفه‌ی تغذیه سیستم‌های اطفای حریق ساختمان را بر عهده دارند، بایستی علاوه بر مقاومت در برابر آتش سوزی، تا مدتی به کار خود نیز در دمای بالا ادامه دهند تا سیستم از کار نیفتد.

تولید کننده سیم نسوز

نمایندگی سیم نسوز در لاله زار ​

آگر سیلیکون عرضه کننده انواع سیم‌های نسوز سیلیکونی با ابعاد و ویژگی‌های متعدد در خیابان لاله زار تهران می‌باشد، برای خرید سیم سیلیکونی می‌توان علاوه بر مراجعه حضوری، محصول مورد نظر خود اعم از سیم‌های نسوز سیلیکونی و دیگر محصولات را از طریق وبسایت این شرکت هم سفارش داد. در مورد هزینه سفارش این سیم‌های نسوز بایستی یادآوری گردد که عوامل متعددی در تعیین قیمت سیم نسوز دخالت دارند از جمله این عوامل می‌توان به شیلد دار بودن یا نبودن، نوع شیلد، درصد خلوص پوشش سیلیکونی، جنس عایق، میزان سطح مقطع سیم‌ها، برند تولید کننده سیم نسوز و بسیاری از عوامل دیگر هستند که بر روی قیمت نهایی سیم نسوز برای مشتریان تاثیر مستقیم می‌گذارند.

خرید سیم سیلیکونی

قیمت سیم سیلیکونی نسوز

قیمت سیم نسوز سیلیکونی برای انواع مختلف سیم های سیلیکونی متفاوت است و قیمت تمام شده آن بستگی به سطح مقطع هادی به کار رفته برای تولید آن و همچنین نوع روکش آن بستگی دارد، با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه تولید سیم نسوز، برای اطلاع از قیمت سیم سیلیکونی لازم است با کارشناسان فروش ما از طریق شماره های درج شده در سایت در تماس باشید و جدید ترین و به روز ترین لیست قیمت سیم  سیلیکونی نسوز را دریافت کنید.

قیمت سیم نسوز

خرید سیم نسوز سیلیکونی​

خرید سیم نسوز سیلیکونی می‌تواند فواید بسیاری را به دنبال داشته باشد. در حقیقت لازم به ذکر است که سیم نسوز  و سیم سیلیکونی نسبت به سایر سیم ها حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد قیمت بیشتری دارد. همچنین این نوع سیم دارای مقاومت و ایمنی بسیار زیادی است. به همین خاطر استفاده از آن در مناطق پرخطری چون هتل، مدرسه، دانشگاه، صنایع بزرگ و پیشرفته تا حد زیادی از هر اتفاق ناخوشایند و خطرساز و همین‌طور آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.
یکی از مباحث مهم در بحث خرید سیم  نسوز قیمت آن است. قیمت سیم نسوز سیلیکونی به فاکتورهای زیادی وابسته است. این فاکتورها از جمله ابعاد سیم ، اندازه دقیق سیم ، فروشگاه عرضه‌کننده و عوامل دیگر است، به همین خاطر نمی‌توان قیمت مشخص و یکسانی را در خصوص سیم سیلیکونی بیان نمود اما شما میتوانید برای اطلاع از جدید ترین لیست قیمت سیم نسوز سیلیکونی به کارشناسان فروش آگر سیلیکون در تماس باشید.

خرید سیم نسوز سیلیکونی

سوالات متداول و نکات خرید سیم نسوز

سیم نسوز نوعی سیم مقاوم در برابر حریق است که مقاوم‌ترین آن، دارای پوششی از جنس سیلیکون و فایبرگلاس می‌باشد که همین باعث می‌شود که این سیم تا دمای ۷۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. از این سیم‌ها در مواردی استفاده می‌شود که احتمال دارد مدار در برابر حرارت بالا قرار بگیرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید سیم مقاوم در برابر حریق باید به آن دقت کنید، استاندارد بودن سیم است. حتما به وجود علامت استاندارد ملی ایران بر روی سیم نسوز، که به اختصار به صورت ISRI  نشان داده می‌شود، دقت کنید. دقت کنید که سیم‌ مقاوم در برابر حریق، با روکشی از جنس LSZH  یا LSOH ، فاقد هالوژن بوده و به هنگام سوختن، دود و گاز سمی تولید نمی‌کند. همچنین دقت کنید که سیم خریداری شده، خاصیت ضد انتشار آتش داشته باشد.

نوعی سیم نسوز با روکش پی وی سی وجود دارد که میزان مقاومت آن در برابر حرارت نسبت به انواع دیگر سیم نسوز کمتر است و تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند. یکی دیگر از انواع سیم‌های مقاوم در برابر حرارت، سیم نسوز سیلیکونی است که دارای عایقی از جنس سیلیکون است که تا دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد را نیز تحمل می‌کند. نوع دیگری از این سیم‌ها وجود دارد که سیم دو روکش نسوز نام دارد و پوشش اول آن از سیلیکون است و پوشش دوم، از جنس فایبر گلاس است که تحمل دمایی برابر با 750 درجه سانتی‌گراد را دارد.

از مهم‌ترین مواد اولیه جهت ساخت این سیم‌های مقاوم، می‌توان به پلیمر سیلیکونی، میکا، افزودنی شیشه جهت فرم دادن به سیم، هادی مسی یا آلومینیومی و روکش‌هایی از جنس‌های مختلف شامل پی وی سی، سیلیکون و فایبرگلاس اشاره کرد. علاوه بر این، برخی از این سیم‌ها شیلددار بوده و این شیلد اثر تداخلات الکترومغناطیسی و نویزهای مختلف در اطراف سیم را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این که سیم نسوز سیلیکونی در برابر حرارت مقاوم هستند، در برابر مواد شیمیایی و اسیدی نیز مقاومت بالایی دارند. همچنین به هنگام سوختن گازهای سمی و کشنده آزاد نمی‌کنند و بهترین گزینه برای سیم کشی برق در نواحی با خطر بالای آتش‌سوزی هستند.

امکان خرید حضوری و آنلاین سیم نسوز سیلیکونی، وجود دارد. اگر نمی‌توانید به صورت حضوری خرید کنید، سیم سیلیکونی با سطح مقطع و روکش مورد نظر خود را انتخاب کرده و با ثبت سفارش آنلاین از فروشگاه‌ آگر سیلیکون، محصول مورد نظر در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

بسته به جنس عایق، سطح مقطع سیم و کیفیت ساخت سیم نسوز، قیمت آن متفاوت خواهد بود. سیم‌هایی با روکش پی وی سی از همه ارزانتر و سیم‌های دارای دو روکش از بقیه سیم‌ها، گرانتر هستند.

از مهم‌ترین صنایعی که سیم نسوز در آن‌ها کاربرد دارد می‌توان به صنایع ذوب آهن و فولاد، صنعت خودروسازی و کشتی‌سازی، ساخت هیتر و گرم‌کن صنعتی، صنایع جوشکاری، صنایع پتروشیمی و نفت و گاز و صنایع هوافضا اشاره کرد.

به روز شده در : 15 اسفند 1402