کابل جرقه زن

فهرست مطالب
کابل جرقه زن

کابل جرقه زن یکی از پرکاربردترین سیم‌های موجود در بازار است که طبق اخرین تکنولوژی دنیا تولید شده و به فروش می‌رسد. این نوع سیم در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید همین موضوع دلیل محبوبیت بیش از حد این کابل نسوز سیلیکونی باشد. وظیفه این نوع کابل‌ها را می‌توان انتقال دادن جریان لحظه‌ای ولتاژ بالا، از منبع تغذیه به محفظه احتراق دانست.
از ویژگی این کابل‌ها می‌توان به طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. قابلیت انعطاف و شکل‌پذیری نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کابل‌ها است. سیم نسوز سیلیکونی یا همان کابل جرقه زن در رنگ‌ها و سایزهای متفاوتی درست می‌شود، همین نیز باعث می‌شود افراد مختلف بتوانند باتوجه به نیازشان از انواع این کابل‌ها استفاده کنند.
در ادامه سعی کردیم با اشاره به کاربردهای منحصر به فردی که انواع این سیم‌ها دارند شما را در انتخاب بهترین نوع آن یاری کنیم.

کاربرد کابل جرقه زن

این نوع کابل به دلیل داشتن ساختارهای مختلف همچنین ویژگی‌های منحصر به فردی که تنها بخشی از آن را گفتیم در صنایع مختلفی همچون صنایع پتروشیمی، خودروسازی، موتورهای صنعتی، لوازم مورد استفاده در تابلو برق‌های کشور، تابلو برق‌های بزرگی که در صنعت کاربرد دارند، سیستم‌های گاز سوز، صنعت تولید آهن، سیستم روشنایی، سیستم گازوئیلی، صنعت هوایی، صنعت ریلی، صنعت تولید فولاد، صنایع کشتی سازی، صنایع لوازم خانگی، توربین‌ها و… کاربرد دارند.
به همین دلیل بهتر است در کنار کاربرد این کابل‌ها به ویژگی‌ها و ساختارهایی که باعث و بانی این کاربرد گسترده هستند نیز اشاره کنیم تا بتوانیم کاربردهای آن در صنایع مختلف را توجیه کنیم.

با یک مشاوره رایگان با کارشناسان آگر سیلیکون بهترین گزینه را انتخاب کنید!

۰۹۱۲۱۲۱۳۲۶۵ – ۰۹۱۲۶۹۳۱۳۶۴  – ۰۲۱۳۳۹۰۸۵۱۰

ویژگی کابل‌های جرقه زن

از ویژگی‌های مختلف این سیم‌ها که باعث کاربردهای فراوان آن در حوزه‌های مختلف شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
✔️مقاومت در برابر اشعه‌های مختلفی چون گاما، مادون قرمز، ماورا بنفش و…
✔️مقاومت در برابر نور خورشید
✔️مقاومت در برابر اسیدهای مختلف
✔️مقاومت در برابر روغن‌های مختلف با وزن مولکولی بالا
✔️مقاومت در برابر الکل‌های مختلف
✔️مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف مثل شرجی، کویری، گرم و خشک، سرد و…
این ویژگی‌ها باعث شده‌اند این سیم‌ها در شرایط مختلفی که شرایط دشواری نیز محسوب می‌شوند کار کنند و کارایی خود را از دست ندهند. به طور مثال در صنعت خودروسازی که این کابل‌ها درون ماشین قرار می‌گیرند، باید با سخت‌ترین چالش‌هایی که درون موتور خودرو وجود دارد رو به رو شوند. مثل دوام آوردن در برابر درجه حرارت بالا و یا مقاومت در برابر لرزش، روغن، آب، اسید و… که این کابل‌ها به خوبی از پس آن برمی‌آیند.

کابل جرقه زن

ساختار کابل‌های جرقه زن

در کنار ویژگی‌های مختلفی که تمامی کابل‌های جرقه زن دارند، این نوع کابل‌ها دارای ساختار متفاوتی نیز هستند که با توجه به کاربرد آن‌ها متغیر است. از اصلی‌ترین ساختار کابل جرقه زن می‌توان به چهار مورد زیر اشاره کرد.
1/ هادی: این کابل‌ها دارای هادی با جنس مس افشان هستند که قلع‌اندود نیز شده‌اند. این قسمت از کابل با توجه به نیاز مشتریان و کابرد آن می‌تواند قطری حدود۰.۵ تا ۲.۵ میلی متر داشته باشد.
2/ عایق: عایق این کابل‌ها اصولا از جنس سیلیکون هستند. سیلیکون به دلیل داشتن مقاومت حرارتی بالا، انعطاف پذیری، پایداری شیمیایی و غیره یکی از متداول‌ترین عایق‌های مورد استفاده در این نوع کابل‌ها است.
3/ لایه بافته شده میانی: در کابل‌های جرقه زن به طور معمول جنس این لایه از فایبرگلاس است زیرا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.
4/ لایه بیرونی: این لایه نیز مانند لایه عایق، از جنس سیلیکون است. ویژگی‌های گفته شده در سیلیکون باعث می‌شود سیم از لحاظ مقاومت مکانیکی نیز در سطح بالایی قرار بگیرید.
همانطور که اشاره کردیم این ساختارها متغیر هستند و همین متغیر بودن می‌تواند توجیه مناسبی برای کاربرد گسترده این کابل‌ها باشد زیرا به طور حتم ساختار کابل جرقه زن که در یک دیگ بخار یا توربین قرار می‌گیرد نسبت به ساختار این کابل‌ها درون لوازم خانگی بسیار متفاوت است.

کابل جرقه زن، راهگشای صنایع مختلف

با توجه به تمامی مطالب گفته شده می‌توانیم این کابل‌ها را پازل تکمیل کننده تمامی صنایع بدانیم. اگر شما نیز به خرید این کابل‌ها نیاز پیدا کردید می‌توانید به راحتی این کابل‌ها را از طریق فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید. آگر سیلیکون یکی از برندهای موجود در بازار است که سعی کرده است با تولید این کابل‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت، نیاز شما را در این زمینه تامین کند.

بروزرسانی در تاریخ 2 اسفند 1401

اشتراک گذاری
کابل جرقه زن
فهرست مطالب