کابل نسوز جوشکاری

فهرست مطالب
کابل نسوز جوشکاری

کابل نسوز جوشکاری برحسب استاندارهای خاص تولید شده و از سیم نسوز سیلیکونی هنگام تولید این کابل‌ها استفاده می‌گردد، در واقع وجود کابل اعلام حریق در ساخت انواع کابل نسوز‌جوشکاری سبب تمایز این کابل‌ها با نوع دیگر شده است.
معمولاً کابل‌های نسوز جوشکاری در سایزهای مختلف تولید شده و به وسیله عرضه‌کنندگان مختلف به راحتی قابل دسترسی هستند و از رایج‌ترین سایز کابل جوش می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:
• کابل جوش ۱۲
• کابل جوش ۱۴
• کابل جوش ۱۶
• کابل جوش ۱۸
• کابل جوش ۲۰
روکش کابل جوشکاری می‌تواند از پلاستیک، لاستیک و pvc باشد و معمولاً از نوع بافت، افشان یا بافته در تولید انواع کابل جوش نسوز استفاده می‌گردد.

با یک مشاوره رایگان با کارشناسان آگر سیلیکون بهترین گزینه را انتخاب کنید!

۰۹۱۲۱۲۱۳۲۶۵ – ۰۹۱۲۶۹۳۱۳۶۴  – ۰۲۱۳۳۹۰۸۵۱۰

مشخصات کابل نسوز جوشکاری

در ساخت کابل نسوز جوشکاری یا همان کابل نسوز سیلیکونی از استانداردهای خاصی استفاده می‌شود و این مورد سبب شده است تا این نوع از کابل‌های جوشکاری بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.
برای مثال قابلیت تحمل حداقل و حداکثر دمای منفی ۳۵ تا مثبت ۸۵ از مشخصات بارز کابل‌های جوشکاری نسوز می‌باشد.
همچنین داشتن روکش لاستیکی مقاوم و نرم از مشخصه‌های دیگر کابل‌های نسوز جوشکاری می‌باشد.
کابل‌های نسوز جوشکاری مقاومت بسیار بالایی در مقابل مواد نفتی دارند و همچنین در مقابل گرما و سرما بسیار مقاوم هستند و معمولاً رنگ روکش کابل‌های نسوز جوشکاری مشکی می‌باشد.
کابل‌های نسوز جوشکاری جداکننده رسانای PET هستند و حداکثر قطر این کابل‌های جوشکاری ۰.۲۱ میلی‌متر می‌باشد.
از مشخصه‌های دیگر کابل جوشکاری نسوز داشتن انعطاف‌پذیری بالا می‌باشد که این مورد سبب شده است تا امکان استفاده در شرایط آب و هوایی گوناگون به راحتی امکان‌پذیر باشد.
همچنین این کابل‌ها طول عمر زیادی دارند و امکان عبور جریان زیاد با استفاده از این کابل‌ها امکان‌پذیر بوده و هرچه طول کابل‌ها کمتر باشد به راحتی می‌توان جریان بیشتری را از کابل عبور داد.

کابل نسوز جوشکاری

استاندارد کابل نسوز جوشکاری

رعایت برخی از استانداردهای خاص در تولید انواع کابل نسوز جوشکاری سبب شده است تا کیفیت این محصول نسبت به کابل‌های جوش دیگر فوق‌العاده بالا باشد و گزینه فوق‌العاده عالی جهت استفاده در مصارف گوناگون باشد.
در حال حاضر کابل‌های جوشکاری با روکش نسوز جزو بهترین نوع کابل‌های جوش موجود در بازار هستند که مزیت‌های فوق‌العاده بالایی دارند.
در واقع استفاده از استانداردهای خاص در تولید انواع کابل جوش سبب شده است تا عمر این نوع کابل‌ها فوق‌العاده افزایش پیدا کند.
توجه داشته باشید که میزان طول کابل و همچنین حداکثر شدت جریان قابل تحمل یا شدت جریان ارسالی برحسب استانداردهای خاص مشخص می‌گردد؛ برای مثال کابل‌های نسوز جوشکاری ضد رطوبت بوده و گزینه مناسب جهت استفاده در مناطق خشک و مرطوب به حساب می‌آیند.
در واقع نوع مواد اولیه هنگام ساخت محصول، رعایت استانداردهای خاص، دقت به محل استفاده و نیازهای مشتریان و توجه به نوع بازار جزو نکات بسیار مهمی است که هنگام تولید محصول، مدنظر قرار داده می‌شوند و تمامی موارد در کنار هم سبب شده‌اند تا تولیدکنندگان محصولات خاصی را تولید کرده و به بازار عرضه نمایند.
در واقع این موارد سبب شده‌اند تا امروزه کابل نسوز‌جوشکاری در دسته محصولات پر فروش قرار بگیرد.
خوشبختانه امروزه وجود عرضه‌کنندگان معتبر در دنیای مجازی و در سطح شهر سبب شده است تا امکان اطلاع از لیست قیمت روز انواع کابل‌نسوز جوشکاری به راحتی امکان‌پذیر گردد، بدین ترتیب در حال حاضر شرایط بسیار مناسب جهت خرید انواع کابل نسوز جوشکاری وجود دارد.

ضرورت استفاده از کابل نسوز جوشکاری

همان‌گونه که می‌دانید از انواع کابل‌های نسوز جوشکاری در صنایع مختلف جهت اتصال قطعات گوناگون استفاده می‌شود. در واقع بحث کیفیت کار، داشتن طول عمر بالا و حفظ ایمنی در کار جزو مهم‌ترین موارد در بحث جوشکاری می‌باشند و استفاده از هرگونه کابل جوشکاری که کیفیت خوبی ندارد می‌تواند سبب بروز مشکلات بسیار جدی و جبران‌ناپذیری گردد، پس حتماً باید در انتخاب انواع کابل جوشکاری نهایت دقت را کرد و از بهترین و باکیفیت‌ترین گزینه‌ها هنگام اجرای کار استفاده نمود.
خوشبختانه باوجود کابل نسوز جوشکاری امکان حفظ ایمنی هنگام انجام کار به راحتی ممکن بوده و تنها راه انجام پروژه‌ها به صورت مطمئن و بدون بروز کوچک‌ترین مشکل، استفاده کردن از کابل‌های نسوز جوشکاری می‌باشد که خوشبختانه امروز امکان خرید عمده و یا خرد از طریق عرضه کنندگان معتبر با قیمت مناسب به راحتی امکان‌پذیر است.

انتشار در تاریخ 27 دی 1401

اشتراک گذاری
کابل نسوز جوشکاری
فهرست مطالب